پرتال -اخبار و آگهی استخدام و دانشگاه

این سایت وابسته به هیچ سازمانی نیست

پرتال -اخبار و آگهی استخدام و دانشگاه

این سایت وابسته به هیچ سازمانی نیست

در کمین کلیک!

در کمین کلیک!

تعداد کثیری از کاربران از اینکه رد وب‌گردی آنها توسط چشمان تیزبین شرکت‌های تبلیغاتی دنبال می‌شود، بی‌خبرند.

کریس هوفنیگل (Chriss Hoofnagle) یکی از مقامات ارشد مرکز برکلی در بخش مربوط به قوانین فناوری می‌گوید: کاربران هنوز فکر می‌کنند که خط‌مشی‌های اتخاذشده در زمینه حریم خصوصی اینترنتی مانع از این می‌شود که وب‌سایت‌ها از روش‌های ویژه برای دادن اطلاعات یا فروش محصولات خود استفاده کنند. اما بین سیاست‌های تجاری و توقعات مشتریان هیچ رابطه و هماهنگی وجود ندارد.

هوفنیگل خاطرنشان می‌کند: بسیاری از مشتریان براساس قوانین حریم خصوصی آنلاین رفتار می‌کنند و فکر می‌کنند که رعایت‌کردن این قوانین آنها را در مقابل برخی مسایل حمایت می‌کند اما نمی‌دانند که سیاست‌های مربوط به حریم خصوصی تنها جنبه اطلاع‌رسانی دارد و هیچ تضمینی به کاربران نمی‌دهد. شکاف بین سیاست‌های تجاری و توقعات مشتریان درمورد حدود 55درصد از کاربران وجود دارد و اکثر آنها به اشتباه تصور می‌کنند که اصول حریم خصوصی شرکت‌ها مانع از آن می‌شود که آدرس‌های اینترنتی‌شان برای شرکت‌های بازاریابی به اشتراک گذاشته شود. به همین قیاس، از هر 10 فروشنده آنلاین 4 نفر معتقدند که این قوانین، استفاده از اطلاعات و تحلیل فعالیت‌های آنلاین کاربران را برای آنها ممنوع می‌کند، در حالی که استفاده از این اطلاعات یک روش معمول جهت تجارت الکترونیکی است. بسیاری از شرکت‌ها نیز تصور می‌کنند که قوانین مربوط به حریم خصوصی اینترنت، یعنی اینکه شرکت‌هایی که از نظر تجاری با آنها همکاری می‌کنند نمی‌توانند از اطلاعات فعالیت‌های آنلاین آنها استفاده کنند.


هوفنیگل می‌گوید: استفاده از بی‌اطلاعی کاربر حقیقتی است که باعث شده بسیاری از شرکت‌ها به انتخاب کاربران احترام گذاشته و فعالیت‌های آنلاین آنها را ردیابی نکرده و نسبت به کاربران‌شان متعهد باقی بمانند ولی در عوض برخی از شرکت‌ها با قبول این مسوولیت که از کوکی‌هایی که در سیستم‌های کاربران نصب می‌شود و فعالیت‌های آنلاین آنها را ردیابی می‌کنند، استفاده نکنند، کماکان به تبلیغات و تجارت الکترونیکی خود ادامه می‌دهند. برخی از شرکت‌ها نیز فقط از کوکی‌های سریع استفاده می‌کنند که در سیستم کاربران نصب می‌شود و تنها نام وب‌سایت‌های مورد مشاهده را شناسایی می‌کنند. استیون گال، مدیراجرایی Pro Quo –شرکتی که به کاربران امکان می‌دهد ایمیل‌های ناخواسته از منابع مختلف را متوقف کنند- می‌گوید: صدها شرکت، رد تمامی فعالیت‌های کاربران را، چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین می‌گیرند و محصولات‌شان را به کاربرانی پیشنهاد می‌کنند که از قبل می‌دانند به آنها نیاز دارند و پول بیش‌تری بابت آنها می‌پردازند.

هر کلیک کاربران در اینترنت، توسط شبکه‌های بازاریابی و تبلیغاتی آنلاین پیگیری می‌شود تا انواع و اقسام تبلیغات آنلاین را به سمت آنها سرازیر کنند.

گال خاطرنشان می‌کند: روشی که برخی شرکت‌های بزرگ در پیش گرفته‌اند این است که با نزدیک‌کردن خود به مشتری و بدون ردگیری فعالیت‌های آنلاین آنها، برای محصولات خود بازاریابی می‌کنند، اما برخی نیز از روش دیگری استفاده می‌کنند.

مدیر اجرایی Pro Quo می‌افزاید: من معتقدم که مشتریان خیلی بیش‌تر از آنچه که ما تصور می‌کنیم از دنیای آنلاین سردر می‌آورند اما فکر می‌کنم که در حالت کلی بسیاری از آنها دوست ندارند، بفهمند اینترنت و موارد حاشیه‌ای آن چگونه عمل می‌کنند! این موضوع کمی ترسناک به نظر می‌رسد زیرا باعث می‌شود که کاربران احساس شکست کنند.



راهکارهای حفظ حریم شخصی اینترنتی

هفته گذشته یک گروه 9 نفره از سازمان‌های مربوط به حمایت از حریم شخصی در یک جلسه طرحی را به کمیسیون تجارت فدرال آمریکا داده‌اندکه در آن از شرکت‌های بازاریابی خواسته‌شده، که به منظور حمایت از حریم خصوصی کاربران، از ردیابی فعالیت‌های آنلاین آنها اجتناب‌ کنند. این گروه همچنین قصد دارند یک تعریف رسمی از "اطلاعات مربوط به هویت خصوصی" ارایه دهند. آنها همچنین اعلام کردند که تبلیغ‌کنندگان اینترنتی باید روش‌های خود را در مورد ردیابی فعالیت‌های کاربران اعلام کنند.

گروه‌هایی که در این اقدام نقش داشته‌اند شامل مرکز دموکراسی و فناوری، فدراسیون مشتری‌مدار آمریکا، بنیاد تازه‌ترین یافته‌های وسایل الکترونیکی، شرکت‌ تحقیقاتی اطلاعات عمومی، نشریه حریم خصوصی، اتاق حقوق حریم خصوصی و گردهمایی حریم خصوصی جهان هستند.

اری شوارتز (Ari Schwatz)، رییس هیات مدیره مرکز دموکراسی و فناوری در جلسه مطبوعاتی روز 31 اکتبر گفت: با اجرای طرح‌ "ردیابی نکنید" کاربران از هجوم ایمیل‌های ناخواسته و تبلیغات آنلاین در امان خواهند ماند.



منبع:‌ itmen

مطالب مرتبط:

از کوکی‌ها چه می‌دانید؟

بازارگاه الکترونیکی!

با PayPal آشنا شوید

پیر امیدیار؛ موسس ایرانی eBay
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد