X
تبلیغات
نماشا
رایتل
رفع پیغام
"
No Dial Tone
" در هنگام ارتباط اینترنت

مباحث این مقاله در ویندوز هایXP وHome Edition مورد استفاده قرار می گیرد.

ممکن است در هنگام برقراری ارتباط با اینترنت با پیغامی مبنی بر "No Dial Tone" مواجه شده باشید . شکل کلی این پیغام بصورت زیر می باشد :

Error 680: There is no dial tone

در این مطلب سعی می کنیم تا شیوه رفع این مشکل را بررسی کنیم .

الف ) اطمینان از امکان برقراری ارتباط از طریق خطوط تلفن
در ابتدا بهتر است از وجود ارتباط در شبکه ارتباطی تلفن منزل یا محل کارتان اطمینان حاصل کنید. برای این کار می توانید به جای محل اتصال سیم خط تلفن به کامپیوتر یک تلفن قرار دهید و سپس مطمئن شوید که خط شما امکان برقراری ارتباط را به شما می دهد .

ب) بررسی وضعیت سیم تلفن
1- برای اطمینان از عملکرد صحیح کابل برقرار کننده ارتباط بهتر است در ابتدا دو طرف آن را بررسی کرده و از اتصال صحیح سوکت های آن اطمینان حاصل کنید .

2- دقت کنید که آیا کابلی که از خط تلفن شما خارج شده است ، به قسمتLine مودم سیستم تان متصل شده است یا خیر؟

3- از یک کابل دیگر برای برقراری ارتباط مودم با خط تلفن استفاده کنید. اگر مشکل شما رفع شد مطمئناً در کابل و سیم ارتباطی تان مشکلی وجود دارد .

4- در صورتی که کابل جایگزینی جهت استفاده ندارید از کابل مودم جهت اتصال یک تلفن با خط تلفن منزل تان استفاده کنید . اگر صدایی از گوشی تلفن خارج نشود باید ایرادی در سیم ارتباطی وجود داشته باشد .

ج) بررسی وضعیت مودم
یک تلفن را به قسمتPhone مودم متصل کنید و سپس گوشی را بردارید تا مطمئن شوید مودم تان امکان برقراری ارتباط را دارد و به درستی کار می کند. در صورتی که صدایی نمی شنوید باید مشکلی در مودم شما وجود داشته باشد .

د) بررسی نسخه درایور و نرم افزار مرتبط با مودم
برای ارتباط صحیح مودم با دیگر سخت افزار های موجود در سیستم شما باید از برنامه راه انداز و درایور مربوط به آن مودم استفاده کنید :

1- در منویStart و در گزینهControl Panel کلیک کنید. سپس گزینهPrinters and Other Hardware را انتخاب کنید.

2- گزینهPhone and Modem Options را کلیک کنید و سپس در زبانه و برچسبModems کلیک کنید.

3- در لیست مودم های نصب شده ، به دنبال نام مودم خود بگردید و آن را کلیک کنید. سپس گزینهProperties را کلیک کنید.

4- در کادرModem Properties زبانه یا برچسبDriver را کلیک کنید و سپس اطلاعات مربوط به درایور را مشاهده کنید.

5- با شرکت و کارخانه سازنده مودم تان از طریق اینترنت و در سیستم دیگری ارتباط برقرار کرده و در سایت اینترنتی آن شرکت به دنبال نسخه های جدید و بروز رسانی شده مرتبط با نوع و مدل مودم خود بگردید.

6- البته می توانید با شرکت سازنده و از طریق ایمیل ارتباط برقرار کرده و با اعلام نوع و مدل مودم تان از سازگاری آن با ویندوزXP اطمینان بدست آورید.

7- در صورت وجود نسخه جدید درایور آن را از طریق سایت کارخانه مربوطه دریافت کرده و در سیستم تان نصب کنید.

ه ) بررسی وضعیت ساختار بندی مودم درDevice Manager
برای اطمینان از وضعیت صحیح ساختاربندی مودم می توانید از مراحل زیر پیروی کنید:

1- آیکون مربوط بهMy Computer را راست کلیک کرده و سپس گزینهManage را در آن انتخاب کنید.

2- در پنجرهComputer Management گزینهDevice Manager را انتخاب کنید.

3- در صورتی که مودم شما در لیست به همراه یک علامت دیده می شود :

· یک علامت تعجب مشکی رنگ در یک کادر زرد رنگ به معنی آن است که قطعه در وضعیت دارای مشکلی قرار دارد . البته توجه داشته باشید که یک قطعه در چنین وضعیتی ممکن است با سیستم عامل ارتباط برقرار کرده و کار کند.

· یک علامت ضربدر قرمزرنگ نشان می دهد که قطعه در وضعیت غیر فعال قرار دارد . البته این علامت بدان معنی است که قطعه بطور فیزیکی در سیستم متصل است ولی امکان دسترسی منابع سیستم بصورت نرم افزاری به آن وجود ندارد . در چنین وضعیتی با راست کلیک کردن بر روی نام قطعه و انتخاب گزینهEnable می توانید از آن استفاده کنید.

· یک علامت تعجب آبی رنگ در یک محیط سفید رنگ ویژگی "Use automatic settings" برای قطعه انتخاب نشده و آن منابع بصورت دستی باید برای قطعه تعریف شوند.

4- اگر چندین درایور یکسان و هم نام مربوط به مودم در لیست نشان داده می شود بهتر است موارد اضافی را حذف کرده و تنها یکی از آنها را نگه دارید .

و) بررسی امکان اختلال با یک کارت شبکه
اگر شما در سیستم تان کارت شبکه ای ندارید می توانید از این قسمت صرفنظر کرده و به قسمت بعدی بروید .

1- آیکونMy Computer را راست کلیک کرده و سپس گزینهManage را انتخاب کنید.

2- در پنجرهComputerManagement گزینهDevice Manger را انتخاب کنید.

3- گزینهNetwork Adapters را توسعه داده و سپس بر روی نام درایور کارت شبکه تان راست کلیک کنید و آن را غیر فعال کنید ( گزینهDisable را انتخاب کنید) .

در صورتی که پس از انجام این کار مشکل تان رفع شد یک اختلال در استفاده همزمان مودم و کارت شبکه سیستم تان وجود دارد .

ز) بررسی وضعیتRegional Settings در مشخصات مودم

اگر کشور مربوط با نوع مودم شما اشتباه تعیین شده باشد ، ممکن است در هنگام برقراری ارتباط و گوش دادن به صدای مودم با صداهای اشتباهی مواجه شوید . برای بررسی این وضعیت : 1- گزینهStart را انتخاب کرده و سپس گزینهControl Panel را انتخاب کنید.

2- گزینهPrinters and Other Hardware را انتخاب کنید. سپس گزینهPhone and Modem Options را در پنجره نمایان شده انتخاب کنید.

3- زبانه یا برچسبDialing Rules را کلیک کنید. موقعیت خود را انتخاب کرده و سپس گزینهEdit را انتخاب کنید.

4- زبانهGeneral را انتخاب کرده و سپس مطمئن شوید که نام کشور تان را به درستی از لیستCountryیاregion انتخاب کرده اید

ح) غیر فعال کردن تستDial Tone سیستم

اگر نتوانستید ایراد مربوط به پیغام"No Dial Tone" را رفع کنید ممکن است با غیر فعال کردن تست بررسی وضعیتDial Toneدر سیستم به اینترنت متصل شوید . برای غیر فعال کردن این وضعیت :

1- گزینهStart و سپسControl Panel را انتخاب کنید.

2- گزینهPrinters and Other Hardware را انتخاب کرده و سپس Phone and Modem Options را انتخاب کنید .

3- زبانهModem را انتخاب کرده و سپس مودم تان را از لیست مودم های نصب شده انتخاب کنید .

4- زبانهModem را کلیک کنید. در کادر مقابله ایWait for dial tone before dialing کلیک کنید تا این کادر غیر فعال شود . سپس گزینهOK را انتخاب کنید.
نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد