X
تبلیغات
پیکوفایل
رایتل

آرش تاج / قسمت دوم
با کمردرد خداحافظی کنید

همراهان همیشگی ما حتما به یاد دارند که هفته گذشته ما از کمردردهای مزمن سخن گفتیم و شما را با 3 حرکت مبتدی برای تسکین این دردها آشنا کردیم و قرار شد در این هفته و هفته آینده سایر حرکات روز دنیا را که هم‌اکنون در مدرن‌ترین مراکز بازتوانی جهان در حال اجراست آموزش دهیم.


حرکت چهارم: این حرکت، ساده اما بسیار موثر در گرم کردن کمر و شروع فرآیند تسکین درد در نواحی کمر و پشت است. مطابق شکل به پشت بخوابید، زانوها را در شکم بگیرید و پس از بغل کردن کامل پاها دوباره به حالت اول قرار بگیرید.

این حرکت در ابتدا قدری مشکل است، اما بتدریج با قوی شدن عضلات ناحیه کمر به حرکتی ساده تبدیل می‌شود. این حرکت را 20‌‌مرتبه در 3 ست با فاصله 5/1 دقیقه انجام دهید.

حرکت پنجم: مطابق شکل ابتدا پای راست را پشت پای چپ بیندازید. حال این کار را به آرامی برای پای راست اجرا نمایید. این حرکت از جنس حرکات تکراری است و هدف تقویت عضلات ناحیه تحتانی کمر و بخصوص لگن است. این حرکت را 20 مرتبه و در 3 ست متوالی با فاصله یک دقیقه اجرا کنید.

حرکت ششم: حتما به این نکته توجه داشته باشید که پیش از آماده شدن کامل بدن، به اجرای این حرکت نپردازید، زیرا حرکت تقریبا سنگینی است.

از این رو اجازه دهید چند هفته از شروع تمرینات بگذرد، سپس تصمیم به انجام آن بگیرید.

برای اجرا مطابق شکل پشت گردن را محکم بگیرید و سعی کنید بدون آن‌که گردن خم شود، از ناحیه کمر خود را بالا بکشید. این حرکت را 15 مرتبه در 3 ست متوالی با فاصله یک دقیقه اجرا کنید.

نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد