X
تبلیغات
نماشا
رایتل


کمردرد از مشکلات شایع پزشکی است که در پیر و جوان دیده می‌شود و علت‌های مختلفی دارد. نرمش‌‌هایی که در این جلسه به آنها می‌پردازیم برای افرادی که از کمردرد فوقانی رنج می‌برند، توصیه می‌‌شود.

حرکت‌ اول: در کنار چهارچوب در بایستید و هر دو بازوی خود را روی دیوار و بالاتر از سر خود قرار دهید. به آرامی به سمت جلو خم شوید تا این که در قسمت جلوی شانه احساس کشیدگی کنید. برای مدت 30 ــ 15 ثانیه به همین حالت بمانید. این حرکت را 3 بار تکرار کنید.

حرکت دوم: در حالت نشسته یا ایستاده دست‌هایتان را در کنار بدن قرار دهید. سپس سعی کنید شانه‌‌های خود را از عقب به یکدیگر نزدیک کنید و برای 5 ثانیه نگه دارید. این کار را 10 مرتبه تکرار کنید.

حرکت سوم: روی یک سطح صاف روی شکم دراز بکشید و یک بالش تا شده را زیر سینه خود قرار دهید. بازوهایتان را در دو طرف خود قرار دهید طوری که آرنجتان مستقیم و شستتان روبه‌بالا باشد. به آرامی بازوهای خود را به سمت بالا بیاورید و کتف‌های خود را به هم فشار دهید. سپس بازوهای خود را به آرامی پایین بیاورید. این کار را 15 بار تکرار کنید. در مراحل بعدی حتی می‌توانید وزنه‌های سبک به دست بگیرید و این عمل را تکرار کنی

نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد