X
تبلیغات
نماشا
رایتل
رابطه تغذیه سالم با رشد بیشتر جسم و فکر(2) ۱۳۸۶/۰۵/۰۴



اخیراً خیلی زود همه چیز را فراموش می کنید. بهتر است غذاهای زیر را امتحان کنید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.




ضعف حافظه
اخیراً خیلی زود همه چیز را فراموش می کنید. بهتر است غذاهای زیر را امتحان کنید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.
گل کلم
زرده تخم مرغ
سیب
آوکادو
کلم بروکلی
گوجه فرنگی
میگو
این غذاها چطور حافظه را تقویت می کنند؟
گل کلم و زرده تخم مرغ هر دو حاوی کولین هستند که یکی از مواد مغذی مهم است که به تولید انتقال دهنده عصبی استیل کولین (نقشی مهم در ارتباطات سلول های عصبی دارد و بیماران آلزایمری از کمبود این ماده رنج می برند) کمک می کند. افزایش استیل کولین قدرت تمرکز شما را بالا برده و حافظه تان را تقویت می کند.
سیب، آوکادو و کلم بروکلی حاوی مقدار زیادی بور هستند که ماده معدنی مهم در تمرکز و تقویت حافظه کوتاه مدت است.
گوجه فرنگی و میگو منابع خوبی از آنتی اکسیدان سلنیوم و لیکوپن هستند. آنتی اکسیدان ها در نگهداری حافظه نقشی اساسی دارند چون به خنثی کردن رادیکال های آزاد که سبب از بین رفتن حافظه و اختلالات حافظه می شوند کمک می کنند.
اضطراب و افسردگی
اگر آرامش برایتان به شکل یک رویا درآمده است، شاید بهتر باشد که یک دوش آب گرم بگیرید، یا شاید هم نیازی به آن نباشد، کمی کربوهیدرات مصرف کنید.
چه بخورید:
برنج قهوه ای
پاستا
سیب زمینی شیرین
این غذاها چطور به شادتر کردن شما کمک می کند؟
سیب زمینی شیرین و سایر کربوهیدرات های پیچیده حاوی آمینو اسید تریپتوفان هستند که به تولید انتقال دهنده عصبی سروتونین (مربوط به تمدد اعصاب، آرامش، خوش بینی و سلامت عمومی است) کمک می کند.
برای افزایش تولید سروتونین می توانید از کربوهیدرات های کامل و کم-گلیسمیک (منظور برنج سفید یا نان سفید نیست) استفاده کنید چون کربوهیدرات های ساختار پیچیده زمان بیشتری برای تجزیه نیاز دارند.
کدر بودن پوست و مو
شاید تا به حال به نرمی و صافی پوست و نرم بودن موهایتان توجه نکرده باشید، اما دقت کنید که این مسئله در حفظ ظاهرتان بسیار مهم است. اگر پوست و موی خوبی ندارید باید ویتامین های مخصوصی استفاده کنید.
چه بخورید:
هویج
فلفل زرد
تخم مرغ
شیر
بادام
سبزیجات با برگ های سبز تیره
این غذاها چطور به براق شدن پوست و موی شما کمک می کنند؟
هویج و فلفل زرد حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین «آ» هستند که دارای خواص آنتی اکسیدان هستند و برای رشد سالم سلول ها موثرند. ویتامین «آ» همچنین به سالم نگاه داشتن پوست، مو و دندان کمک زیادی می کند. کمبود ویتامین «آ» ممکن است سبب کمبود سلول هایی شود که مواد روغنی ایجاد می کنند که سبب صاف و نرم نگاه داشتن پوست می شود.
تخم مرغ، شیر و بادام حاوی ریبوفلاوین (ویتامین «ب2») هستند. ریبوفلاوین برای رشد سلول ها بسیار مهم است و کمبود این ماده ممکن است سبب ایجاد زخم و جراحت روی پوست به خصوص اطراف دهان و پلک شود.
سبزیجات با برگ های سبز تیره نیز حاوی آهن هستند که برای تولید گلبول های قرمز خون ضروری هستند. کمبود آهن نیز ممکن است سبب ریزش مو، خارش پوست و شکنندگی ناخن ها شود.
اعصابتان را تقویت کنید
ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری که به تقویت اعصاب و روان شما کمک می کنند در مواد غذایی بسیاری وجود دارند و استفاده از آنها بسیار آسان تر از استفاده از هر نوع دارویی است. از این مواد غذایی تا جایی که می توانید استفاده کنید، تا اثر مثبت آن را ببینید .
برگرفته از سایت اینترنتی مردمان


نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد