X
تبلیغات
رایتل
پاستا با میگو
غذایی برای پیشگیری از ریزش مو
مواد لازم:

میگو: 500 گرم

ماکارونی رشته یا فرم: 700گرم


نخودفرنگی پخته شده: نصف پیمانه


رب گوجه‌فرنگی: یک قاشق غذاخوری

سبزیجات معطر تازه (شوید، گشنیز، شنبلیله) خرد شده: 3 قاشق غذاخوری

روغن زیتون:3 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین: کمی

آب لیموترش تازه یا آبغوره: یک قاشق غذاخوری

آب جوشیده: یک‌سوم پیمانه (حدود 30‌‌سی‌سی)‌

طرز تهیه: 2 قاشق از روغن زیتون را در یک تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و میگوها را با ملایمت داخل روغن سرخ کنید تا تغییر رنگ بدهند و بپزند. همزمان ماکارونی را در آب جوش بپزید تا کاملا نرم شوند و پس از 8 7 دقیقه آن را آبکش کنید. باقی‌مانده روغن زیتون را در یک ظرف مناسب بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید و رب گوجه‌فرنگی، نخودفرنگی، نمک، فلفل، زرد چوبه و دارچین را به آن اضافه کنید. پس از یک دقیقه به هم زدن، آبغوره یا آبلیموی تازه را همراه آب و سبزیجات معطر به آن بیفزایید و پس از آن که غلظت مناسب پیدا کرد، آن را از روی شعله بردارید. سپس این سس را همراه میگوها لابه‌لای ماکارونی بریزید. این غذا احتیاج به دم کشیدن ندارد، اما در صورت تمایل می‌توانید بگذارید 10 دقیقه دم بکشد.

نکات تغذیه‌ای

با مقادیر فوق این غذا شامل 4 پرس است و هر پرس آن حاوی حدود 500 کالری، 60 گرم کربو‌هیدرات، 5 گرم فیبر غذایی و 30 گرم پروتئین و غنی از آهن، کلسیم، فسفر، منیزیم، سلنیوم و انواع ویتامین‌های A ،6B ،E ،D ،C ،12B و... است.

یکی از ویژگی‌های شاخص گوشت میگو، کلسیم و فسفر آن است. علاوه بر آن میزان پروتئین آن نسبت به گوشت‌های دیگر بیشتر است. این پروتئین کیفیت بهتری دارد و حاوی همه اسیدآمینه‌های ضروری برای رشد کودکان است.

غنی بودن میگو از سلنیوم و ویتامین 12B سبب می‌شود این غذا یک غذای مقوی برای جلوگیری از ریزش مو باشد. مصرف 120 گرم میگو در روز حدود 80 درصد از نیاز روزانه به سلنیوم را مرتفع می‌کند.

محققان معتقدند کلسترول موجود در میگو از میزان کلسترول مضر‌()LDL خون می‌کاهد و باعث افزایش کلسترول مفید ‌(HDL )به جای آن می‌شود.

چربی دیگر موجود در میگو امگا 3 است که علاوه بر آن که در کاهش بروز خطرات قلبی تاثیر دارد، جزیی مهم و ضروری برای سلول‌های غشای خاکستری مغز و بافت چشم نیز است. محققان دریافته‌اند در افراد افسرده میزان امگا 3 در خون کم است با وجود این مصرف میگو سبب پیشگیری و کاهش علائم این بیماری روح و روان نیز می‌شود.

همراه بودن میگو با سبزیجات در این غذا میزان املاح معدنی و ویتامین‌ها را بیشتر و هضم آن را سهل‌تر می‌کند.

لادن هومند


نظرات (1)
1387/10/27 ساعت 00:03
سلام و خسته نباشید..
وبلاگ جالبی دارین
به وبلاگ کشاورزی من هم سر بزنید
نظرتون راجع به تبادل لینک چیه؟؟
کشاورز اصلاح طلب
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد