پرتال -اخبار و آگهی استخدام و دانشگاه

این سایت وابسته به هیچ سازمانی نیست

پرتال -اخبار و آگهی استخدام و دانشگاه

این سایت وابسته به هیچ سازمانی نیست

کالایی به نام کلیه

کالایی به نام کلیه
به یکی از بیمارستان‌های فوق‌تخصصی کلیه بروید. دیوارهای کنار بیمارستان پر از تبلیغ‌های فروش کلیه است. چند شماره را یادداشت کردم. بیشتر شماره‌ها با پیش شماره 0919 یا 0936 یا 0935 بود. خیلی‌ها جواب نمی‌دادند. شاید پشیمان شده بودند یا دیگر دیر شده بود و کلیه‌شان را فروخته بودند. بالاخره یکی جواب داد و نمایشنامه‌ای که می‌خوانید زاییده صحبت تلفنی من و... است.

سلام. شبتان به خیر، من در‌خصوص آگهی اهدای کلیه تماس گرفتم.

اول بگویید شماره من را از کجا پیدا کردید؟ چون من چند جا آگهی زدم.

از بیمارستان...

آها! خب، کلیه را برای چه کسی می‌خواهید؟

راستش من کلیه را برای خواهرم می‌خواهم.

اول برای من توضیح بدهید خواهرتان چه مشکلی دارد.

راستش خواهر من در بچگی گلو درد بدی گرفت که بردیمش پیش دکتر و تا چند مدت بعد از آن ماجرا حالش خوب بود. بعد کلیه‌اش مشکل پیدا کرد که دکترها گفتند مربوط به همان گلودردش است. اوایل دارو می‌خورد، ولی نتیجه نداشت و کارش به دیالیز کشید. این اواخر دکترش گفت بهتر است برایش دنبال کلیه بگردید.

خوب، شما تا حالا کوچه حسینی رفتید؟ می‌خواهم کمی توجیهتان کنم.

نه، چرا آنجا؟ کوچه حسینی کجاست؟

بعد از میدان ولی عصر، سمت چپ، کوچه حسینی. آنجا انجمن اهدای کلیه است. که دولت دایر کرده تا جلوی کارهای غیر قانونی و بازار سیاه را بگیرد. آدم‌هایی که می‌خواهند کلیه اهدا کنند یا به کلیه احتیاج دارند، باید بروند آنجا ثبت نام کنند. بعد آنجا با توجه به وضعیت مریض، اهداکننده و گیرنده به هم معرفی می‌شوند و بقیه مراحل طی می‌شود که این کار زمان زیادی می‌برد. یک راه دیگر هم هست و آن این که ما و شما از پیش با هم سر قیمت و چیزهای دیگر توافق کنیم، بعد برویم آنجا و شما مشکلتان را عنوان کنید و بگوید ما با هم آشنا هستیم. این‌جوری کار زودتر انجام می‌شود. بعد آنها یک معرفی‌نامه به ما می‌دهند که برویم آزمایشگاه و بقیه مراحل را انجام دهیم. فقط یادتان باشد اصلا نباید بگویید که ما را نمی‌شناسید و راجع به مبلغ توافقی هم به هیچ‌وجه نباید حرفی بزنید.

از نظر قیمت چطور؟

4 3 میلیون تومان باید پرداخت کنید و 2 1 میلیون تومان هم دولت به اهداکننده پرداخت می‌کند. قیمت ما هم در همین حدود است.

در کل چقدر طول می‌کشد؟

اهداکننده خانم من هستند و ما به دلیل مشکلی که داریم، تمایل داریم هر چه سریع‌تر این کار انجام شود. به هر حال کارهای دولتی یک کم زمان می‌برند. مدت زمانش بستگی به شما هم دارد. چون این کار با هزینه داروها و بقیه چیزها برای شما حدود 10 9 میلیون تومان می‌شود. قبل از شما آقای دیگری هم زنگ زد و فکر کرد من خدای نکرده دلالم. به هر حال شما تصمیمتان را بگیرید. ببینید توانایی پرداخت این مبلغ را دارید یا نه و حساب کنید آیا ارزش این همه خرج کردن دارد یا نه. بعد به من خبر بدهید.

ممنون. خدانگهدار.

من لب مطلب رو گفتم، امیدوارم به دردتان خورده باشد. خداحافظ.

نتیجه‌گیری اخلاقی من از این نمایشنامه این است که...

این نقطه چین‌ها را برای این گذاشتم تا خودتان استنباط کنید و جای خالی را پر نمایید 

 

 

مصرف کافئین احتمال تشکیل سنگ کلیه را افزایش می دهد

در مورد سنگ کلیه بیشتر بدانیم

اکالیپتوس eucalyptus globolus))
خواص غذایی و سلامتی کاهو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد