پرتال -اخبار و آگهی استخدام و دانشگاه

این سایت وابسته به هیچ سازمانی نیست

پرتال -اخبار و آگهی استخدام و دانشگاه

این سایت وابسته به هیچ سازمانی نیست

ترفند: جستجوی تمام فایل‌ها!

ترفند: جستجوی تمام فایل‌ها!


ساختار SEARCH (جستجو) موجود در ویندوزهای مایکروسافت بدین صورت بنا شده است که هنگامی که شما نام فایلی را جستجو می‌کنید، جستجوگر ویندوز تنها فایل‌هایی را برای شما به نمایش می‌گذارد که توسط ویندوز شناخته شده هستند. در این ترفند قصد داریم روشی را از طریق رجیستری ویندوز به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن می‌توانید بهترین نتیجه جستجو در هارد را داشته باشید چرا که تمامی فایل‌ها، از اعم از شناخته شده و ناشناخته توسط SERACH ویندوز جستجو می‌شوند.

ابتدا از منوی START وارد RUN شوید و در آن عبارت REGEDIT را وارد کرده و ENTER بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.

سپس به آدرس زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CURRENTCONTROLSET/CONTROL/CONTENTLNDEX

اکنون از قسمت دیگر پنجره رجیستری به دنبال مقداری به نام FILTERFILESWITHUNKNOWNEXTENSIONS بگردید، سپس روی آن دوبار کلیک کنید.

در پنجره کوچک باز شده در قسمت VALUE DATA مقدار عددی را از 0 به 1 تغییر بدهید.

حالا از رجیستری خارج شده و سیستم را مجدد راه اندازی کنید.

منبع : IRITN.COM

مطالب مرتبط :

1. ترفند : حذف کلماتی که قبلا جستجو کرده اید

2. معرفی کلیه کلیدهای میانبر‌ در آفیس

3. 7 ترفند مفید در نرم افزار WORD

4. فایل‌های PDF را به حرف درآورید!

روغن زیتون و سلامت

روغن زیتون و سلامت ۱۳۸۶/۱۲/۰۴
روغن زیتون خواص بینظیر و شگفت انگیزی دارد.

روغن زیتون خواص بینظیر و شگفت انگیزی دارد. مطالعات درباره اهالی مدیترانه میزان بسیار ناچیز بیماریهای قلبی و عروقی را نشان داده که به نظر محققان علت آن نوع تغذیه این افراد است؛ چون 90% کل روغن و چربی دریافتی آنها را روغن زیتون تشکیل می دهد. بعضی از فواید روغن زیتون به این شرح است:

●تنظیم کلسترول خون: روغن زیتون در بین تمام روغنهای گیاهی تنها روغنی است که اسید اولئیک آن به میزان حداکثر (55 تا 83 درصد) و نیز حاوی اسید لینولئیک است. این ویژگی خاص در کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب نقش ارزنده ای دارد.

● مقاومت زیاد در برابر پراکسیداسیون : این روغن - به علت بالا بودن مقدار اسید اولئیک آن و نیز داشتن آنتی اکسیدان های طبیعی مثل ویتامین «ای» و نیز پلی فنل های خاص در برابر فساد مقاومت زیادی دارد.

● روغن زیتون براحتی هضم می شود که علت آن ترشح هورمون پانکراتین از لوزالمعده است. این روغن در کاهش انقباض معده نیز مؤثر است و فعالیت آنزیم تجزیه کننده چربی را بهتر می کند.

● روغن زیتون در کاهش اثرهای التهابی و نیز جلوگیری از گرفتگی رگها بسیار مؤثر است.

● استخوانها نیاز زیادی به اولئات دارند و روغن زیتون بهترین منبع این ترکیب است.

● اثر این روغن در رشد و نمو دستگاه عصبی به اثبات رسیده است.

● نسبت اسیدهای لینولئیک به لینولنیک (امگا 6 به امگا 3) در این روغن همانند این نسبت در شیر مادر است و از این رو برای رشد و نمو کودکان بسیار مفید است.

● روغن زیتون در جلوگیری از سرطان سینه  و پروستات و دستگاه گوارش و رحم نقش مهمی دارد که علت آن جلوگیری از تولید سمومی است که در دیواره سلولی به عنوان جهشزا عمل می کند و سبب تخریب DNA می شود.

● روغن زیتون ساز و کار دفاعی بدن را تقویت می کند.

● این روغن در کلسیفیکاسیون استخوانها و جذب بهتر کلسیم و در نتیجه جلوگیری از استئوپرز مؤثر است.

● روغن زیتون - به علت محتوای اسکوالن - در جلوگیری از شیوع ملانومای پوستی تأثیر مناسبی دارد.

مطلب ارسالی از بیننده محترم «ف رحمانی پور»، از گیلان

teletext.irib.ir

معرفی کلیه کلیدهای میانبر در آفیس

معرفی کلیه کلیدهای میانبر در آفیس

یکی از نشانه های کاربران حرفه ای عملکرد سریع آنها توسط کلیدهای میانبر است. میتوان گفت تمامی نرم افزارها این کلیدهای میانبر را برای سهولت کار کاربران دارا هستند. در این ترفند قصد داریم به معرفی تمامی کلیدهای میانبر موجود در بسته نرم افزاری آفیس برای برنامه هایExcel , PowerPoint , Word و ... و همچنین نحوه عملکرد هر یک بپردازیم. اگر قصد دارید در زمان خود صرفه جویی کنید این کلیدها را به خاطر بسپرید.


کلیدهای عمومی

ایجاد یک سند جدید:Ctrl+N

فراخوانی یک سند متفاوت:Ctrl+O

حرکت میان سندهای باز:Ctrl+F6

ذخیره سازی یک سند:Ctrl+S

چاپ یک سند:Ctrl+P

بستن یک سند:Ctrl+W


کلیدهای میانبر حرکت در سند

یک کلمه:جهت نمای راست +Ctrl وجهت نمای چپ+Ctrl

یک پاراگراف:جهت نمای بالا +Ctrl و جهت نمای پایین+Ctrl

یک صفحه کامل به بالا:Page up

یک صفحه کامل به پایین:Page down

ابتدای سطر:Home

انتهای سطر:End

ابتدای یک سند:Ctrl+Home

انتهای یک سند:Ctrl+End

یک سطر بالا:کلید جهت نمای بالا

یک سطر پایین:کلید جهت نمای پایین

یک کاراکتر به سمت راست یا چپ:کلیدجهت نمای راست یا چپ

حذف کلمه یا عبارتی در سمت راست (بعد)مکان نما:Ctrl+Del

حذف کلمه یا عبارتی در سمت راست (قبل)مکان نما:Ctrl+Backspace

حرکت مکان نما به بالای صفحه نمایش:Ctrl+Page up

حرکت مکان نما به پایین صفحه نمایش:Ctrl+Page down


کلید های میانبر کار با متن

انتخاب کاراکتر سمت راستی اشاره گر:کلیدجهت نمای راست+Shift

انتخاب کاراکتر سمت چپی اشاره گر:کلیدجهت نمای چپ+Shift

انتخاب یک واژه:کلیدجهت نمای راست+Shift+‍Ctrl

انتخاب یک سطر:Shift+End

انتخاب یک پاراگراف:کلید جهت نمای پایین+Shift+‍Ctrl

اتنخاب تمام سند:Ctrl+A

رفتن به یک صفحه مشخص:Ctrl+G


کلید های میانبر ویرایش متن

حذف کاراکتر قبلی اشاره گر:Backspace

حذف کاراکتر که اشاره گر روی ان قرار دارد یا متنی که انتخاب شده است:Delete

حذف واژه قبلی اشاره گر:Ctrl+ Backspace

حذف کاراکتر بعدی اشاره گر:Ctrl+Delet

کپی و حذف متن انتخاب شده:Ctrl+X

کپی گرفتن از متن انتخاب شده:Ctrl+C

الصاق متن کپی شده:Ctrl+V

بررسی املایی یک سند:F7

یافتن متن در سند:Ctrl+F

جایگزینی متن در سند:Ctrl+H

عملUndo:Ctrl+Z

عملRedo:Ctrl+Y

پایان سطر و انتقال به سطر بعدی:Enter

حرکت به سمت پایین درTab :Outline

درج تورفتگی سطر اول پاراگراف یا پرش به ایستگاههای پرشی:Tab

حذف یا افزودن سطر جاری:Ctrl+0


کلیدهای میان بر قالب بندی متن

تغییر قلم:F+Shift+‍Ctrl

تغییر اندازه قلم:P+Shift+‍Ctrl

پررنگ کردن قلم:B+‍Ctrl

ایتالیک کردن قلم:I+‍Ctrl

زیر خط دار کردن قلم:U+‍Ctrl

دو زیر خط دار کردن قلم:D+Shift+‍Ctrl

حذف قالب بندی کاراکتر:Space Bar+‍Ctrl

فضای خطوط تنها پاراگراف:1+‍Ctrl

فضای دو برابر خطوط پاراگراف:2+‍Ctrl

فضای 5/1 برابر خطوط پاراگراف:5+‍Ctrl

تراز بندی وسط پاراگراف:E+‍Ctrl

تراز بندی چپ پاراگراف:L+‍Ctrl

تراز بندی راست پاراگراف:R+‍Ctrl

تراز بندی از دو طرف پاراگراف:J+‍Ctrl

برجسته کردن پاراگراف از چپ:M+‍Ctrl

برجسته کردن پاراگراف ازراست:M+shift+‍Ctrl

حذف قالب بندی پاراگراف:Q+‍Ctrl

به روز رسانی فیلدها:F9

تغییر روش نمایش فیلد منتخب:Shift+F9

تغییر روش تمام فیلدهای سند:Alt+F9

کاهش یا افزایش اندازه قلم به اندازه یک رقم:[+Ctrlا]

تغییر اندازه قلم به اندازه پیش فرض قبلی یا بعدی:<+Ctrl+Shiftا>

تبدیل حروف عادی به حالت دو زیر خط و برعکس:D+Shift+‍Ctrl

تبدیل حروف عادی به اندیس دار پایین و برعکس:=+Ctrl

تبدیل حروف عادی به اندیس دار بالا و برعکس:=+Ctrl+Shift

تبدیل ابتدای کلمات به حروف کوچک یا بزرگ:AK+shift+‍Ctrl

تغییر قلم جاری:F+Shift+‍Ctrl

تغییر قلم جاری:F+Shift+‍Ctrl

تغییر اندازه قلم جاری:F3+SHIFT

ایجاد تو رفتگی از سطر بعدی:P+Shift+‍Ctrl

حذف تو رفتگی سطر بعدی:T+‍Ctrl

حذف تو رفتگی سطر دوم:T+Shift+‍Ctrl

انتخاب همه سند:A+‍Ctrl

درج یک شکستگی سطری:Enter+Shift

انتقال به سطر یا صفحه بعدی:Ctrl+Enter

اشکار یا پنهان نمودن علایم:H+Shift+‍Ctrl


کلیدهای میان بر صدا

خاموش/روشن نمودن میکروفن:Win key+V

انتقال بین دو حالت دیکته و فرمان صوتی:Win key+T

فعال کردن حالت تصحیح:Win key+C


کلیدهای میان بر منوها

فعال شدن اولین عنوان نوار منو:ALT

فعال شدن منویAlt + F :File

فعال شدن منویAlt + E:Edit

فعال شدن منویAlt + V:View

فعال شدن منویAlt + I:Insert

فعال شدن منویAlt + O:Format

فعال شدن منویAlt + T:Tools

فعال شدن منویAlt + A:Table

فعال شدن منویAlt + W:Windows

فعال شدن منویAlt + H:Help

منبع : ترفندستان


مطالب مرتبط :

1.ترفند: استفاده حرفه‌ای تر از کی‌برد

2.7ترفند مفید در نرم افزار WORD

3.فایل‌های PDFرا به حرف درآورید!

4.ترفند :حذف کلماتی که قبلا جستجو کرده اید

نکاتی مهم هنگام مصرف چای

نکاتی مهم هنگام مصرف چای ۱۳۸۶/۱۱/۲۴
نکته‌ بسیار با اهمیت در مقایسه‌ قهوه و چای این است ...

نکته‌ بسیار با اهمیت در مقایسه‌ قهوه و چای این است که با وجود دو برابر بودن میزان کافئین چای خشک نسبت به پودر قهوه، به‌سبب میزان مصرف بیشتر قهوه از نظر وزنی نسبت به چای، کافئین مصرفی توسط قهوه بیشتر از چای است. به همین علت محدودیت مصرف قهوه از چای بیشتر است.

نکته‌ با اهمیت دیگر میزان مصرف چای در زنان باردار است.حداکثر میزان مصرف کافئین در روز برای زنان باردار  300 میلی ‌گرم است که این مقدار معادل حدود 5 لیوان چای در روز است.

آیا خوردن چای بعد از صرف غذا سبب از بین بردن آهن آن می ‌شود؟ و آیا باید مدت زمانی بعد از صرف غذا چای خورد؟

از نظر علمی چای دارای ترکیباتی به ‌نام «تانن» است که مزه‌ تلخ چای را ایجاد می‌کند. تانن‌ها با آهن، رسوب ایجاد می‌‌کنند و این رسوب به علت درشتی ملکول و سنگینی، غیر قابل جذب است. بنابراین ، در صورتی که غذای مصرفی دارای آهن است اگر بلافاصله بعد از آن چای پررنگ به مقدار زیاد مصرف شود، از جذب آهن  آن جلوگیری می‌کند. بهتر است از چای کم ‌رنگ به میزان کم و با اندکی زمان پس از صرف غذا، مصرف کرد.

میزان مصرف چای

چای جزو گیاهان خوراکی طبقه ‌بندی شده است که مصرف متعادل آن عارضه جانبی ندارد؛ ولی به ‌علت داشتن کافئین که ممکن است تا 4 درصد وزن چای را تشکیل دهد، مصرف بیش از حد آن ممکن است عوارضی را به ‌دنبال داشته باشد. این عوارض اکثرا مربوط به کافئین است . به سبب متغیر بودن درصد کافئین در انواع چای نمی ‌توان عدد خاصی را برای حداکثر میزان مصرف چای در دنیا ذکر کرد. مثلا بر اساس گزارشی ، خانمی که روزانه 65 گرم چای (چای خشک) را به مدت 5 سال مصرف کرده بود، دچار عوارض کبدی شد. البته این میزان مصرف، بیش از ده برابر مصرف چای در افراد ایرانی است.

به‌طور کلی مصرف چای در حد متعادل ، عوارض جانبی ندارد و فواید بسیاری را بر بدن دارد.

دکتر محمد صالحی سورمقی- دکترای تخصصی فارماکولوژی (داروشناسی)

استاد دانشکده داروسازی دانشگاه تهران

 

فایل‌های PDF را به حرف درآورید!

فایل‌های PDF را به حرف درآورید!

مطمئنأ شما نیز نرم افزار ADOBE READER که برای اجرای فایل‌های PDF استفاده میشود را می‌شناسید. اکنون قصد داریم یک ترفند جالب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن می‌توانید فایل‌های PDF خود را که توسط این برنامه اجرا کرده اید ، با صدای نرم افزار گوش بدهید. یعنی برنامه متون انگلیسی شما را به سادگی برای شما میخواند و شما گوش میکنید!

برای این کار دقت کنید که ADOBE READER تنها متون انگلیسی را برای شما میخواند.دیگر اینکه فایل‌های PDF را پشتیبانی میکند که از صفحات زیاد ساخته نشده باشند. در غیر صورت لام تا کام حرف نمیزند!

بدین منظور:

فایل PDF مورد نظر را توسط نرم افزار ADOBE READER اجرا کنید.سپس با استفاده از کلیدهای ترکیبی کیبورد اعمال زیر را انجام دهید:

کلیدهای CTRL + SHIFT + B = خواندن کل متن شما

کلیدهای CTRL+ SHIFT + V = خواندن صفحه ای که در آن هستید

کلیدهای CTRL + SHIFT + E = متوقف کردن عمل خواندن نرم افزار

کلیدهای CTRL + SHIFT + C = ادامه دادن عمل خواندن نرم افزار

منبع : PARSIFORUMS.COM


مطالب مرتبط :

1. پیکاسا: لذت کار کردن با تصاویر

2. ترفند : حذف کلماتی که قبلا جستجو کرده اید

3. چاپ از صفحات وب

لاغری مفرط و عارضه های نامطلوب آن ۱۳۸۶/۱۲/۰۴

لاغری مفرط و عارضه های نامطلوب آن           ۱۳۸۶/۱۲/۰۴

چاقی خود عامل بسیاری از بیماریهاست و آدمی...

 

این مطلب به درخواست بیننده عزیز خانم «بلقیس کریم پور»، از اندیمشک، تهیه شده است.

 

چاقی خود عامل بسیاری از بیماریهاست و آدمی در حال عادی اگر لاغر باشد، به طور یقین سالمتر است؛ اما لاغری مفرط نیز ممکن است ناشی از عارضه ای غیر عادی در بدن باشد. از این رو، چاقی و لاغری مفرط هیچ یک مطلوب نیست ، بلکه برقراری تعادل واقعی بین وزن و قد باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 برای محاسبه وزن مطلوب بزرگسالان، می توان از این شیوه استفاده کرد. وزن هر کس بر حسب کیلوگرم باید تفاضل قدش به سانتیمتر از یک متر باشد و نوسان 10 درصدی آن عادی است.

 

 یکی از علل مهم در کاهش وزن افراد سوء تغذیه است. برای مثال، جوانی 17 یا 18 ساله روزانه باید 100 تا 150 گرم مواد پروتئینی مصرف کند تا استخوان بندی محکم و کاملی داشته باشد. در حالی که فرد بیش از حد لاغر به علت فقر یا عوامل دیگر از مصرف این میزان لازم پروتئین محروم است و به این علت عضلات و استخوان بندی او به حد کافی رشد نمی کند و ضعیف و لاغر باقی می ماند.

 

 پزشکان بر این باورند که از عارضه لاغری بخوبی می توان پیشگیری و آن را درمان کرد و با نگاهی دقیق و توجه به برنامه روزانه افراد می توان آن را تشخیص داد و درمان کرد.

 

 وجود بیماریهای واگیر و مزمن یکی دیگر از عوامل مهم در لاغری و کاهش وزن است که مسلما این عارضه با بی اشتهایی مفرط، سستی، بیحالی، عرق سرد شبانه، سایر علایم بیماری، همراه خواهد بود.

 

 وجود کانونی چرکی در یکی از نقاط بدن مثل آپاندیست مزمن یا لوزه چرکی و امثال آن سبب جذب نشدن واقعی مواد غذایی می شود و بتدریج به کاهش وزن و لاغری می انجامد.

 

جذب نشدن مواد غذایی به اندازه مورد نیاز اغلب نتیجه بیماریهای دستگاه گوارش و یکی از علل مهم در کاهش وزن و لاغری است که در این حال بیمار غذای لازم روزانه را به مصرف می رساند، ولی به علت نبود جذب واقعی نمی تواند از آن بهره لازم را بگیرد.

 

 البته باید در نظر گرفت که پدیده سوء جذب خود علل مختلف دارد که از آن جمله می توان به کاهش ترشحات معده و روده و لوزالمعده و کبد و امثال آن اشاره کرد و همه این عوارض با معاینه پزشک  شناسایی و درمان می شود.

 

 از دیگر عوامل اصلی در لاغری مفرط بیماریهای غدد ترشح کننده داخلی است و بین این بیماریها پرکاری غدد تیروئید از همه مهمتر است. چه بسا کار زیاد این غده سبب ازدیاد در سوخت و ساز بدن می شود و شخص را لاغر و ضعیف می کند و ایـن لاغـری با عرق مفرط و عصبانیت و تپـش قلـب و حساسیـت زیـاد همراه است.

 

 نوع مخصوصی از بیمـاریهـای سوخت و سازی مثل «دیابت» (که خود به اشکال مختلف ممکن است تظاهر کند) با لاغری همراه است. بیمار با اینکه بیش از مقدار عادی غذا می خورد، باز هم اغلب «گرسنه» اسـت. ایـن افراد نیـز لاغر و ضعیف می مانـند و به کاهش وزن دچار می شوند و علامت مخصوص آن همان اشتهای فراوان و پرخوری و نوشیدن زیاد است.

 

گاهی لاغری علل روانی دارد. در این حالت، مرکز احساسات فرد که در محل «هیپوتالاموس» است دچار اختلال می شود. تحریک نقاط مختلف این مرکز سبب ایجاد اشتهای کاذب یا بی اشتهایی معمولی می شود که در حالت اول بیمار بتدریج چاق می شود و در حالت دوم به کاهش وزن مبتلا می شود.

ویروس‌ها چطور کار می‌کنند؟

ویروس‌ها چطور کار می‌کنند؟

ویروس چیست؟

یک ویروس کامپیوتر، برنامه قابل اجرایی است که می‌تواند برنامه‌های دیگر کامپیوتر را با تغییر دادن و گنجاندن یک کپی از خودش، آلوده کند.

همانگونه که افراد در تماس با یکدیگر می‌توانند سرماخوردگی را منتقل کنند، یک ویروس کامپیوتری هم می‌تواند در تماس با برنامه‌های دیگر آنها را "آلوده" کند. با آلوده شدن برنامه‌ها، ویروس می‌تواند از طریق شبکه بر روی تمام کامپیوترها پخش شود و هر دستگاهی را که قادر به دفاع و حفاظت از خود نباشد، آلوده نماید.

طی دهه گذشته تعداد ویروس‌ها رو به افزایش و ماهیت آنها در حال تکامل است. قبل از این، یک برنامه ضد ویروس قدیمی و بسیار ابتدایی در کامپیوتر کافی بود تا CDها یا فلاپی‌ها را اسکن کند. اما حالا شما به برنامه‌های ضد ویروس فعال نیاز دارید که دائماً در حال اجرا باشند و هر فایلی را که دانلود یا اجرا می‌کنید، کنترل نمایند.



ویروس‌ها چگونه کار می کنند؟

با وجود این که ده‌ها هزار نوع ویروس وجود دارد اما هر روزه شاهد کشف ویروس‌های جدید هستیم. در واقع ارائه یک توضیح عامیانه و کلی در مورد نحوه کار ویروس‌ها دشوار است؛ چرا که تمام ویروس‌ها در نحوه آلوده کردن و نحوه گسترش یافتن، متفاوتند. درعوض، ما طبقه‌بندی‌های گسترده‌ای را ارائه می‌دهیم که معمولاً در تعریف انواع مختلف ویروس به کار می‌روند.
یک ویروس کامپیوتر، برنامه قابل اجرایی است که می تواند برنامه های دیگر کامپیوتر را با تغییر دادن و گنجاندن یک کپی از خودش، آلوده کند.

ویروس‌های فایل (ویروس‌های انگلی)

ویروس‌های فایل، تکه کدهایی هستند که خود را به فایل‌های اجرایی، فایل‌های درایور یا فایل‌های فشرده متصل می‌کنند و زمانیکه برنامه میزبان اجرامی‌گردد، فعال می‌شوند. پس از فعال شدن، ویروس با چسباندن خود به برنامه‌های موجود دیگر در سیستم گسترش می‌یابد و پخش می‌شود و همچنین کارهای بدخواهانه ای را انجام می‌دهد که برای آن برنامه ریزی شده است. اکثر ویروس‌های فایل با لود کردن خودشان در حافظه سیستم و جستجوی برنامه‌های دیگر موجود در هارد دیسک، گسترش می‌یابند. اگر برنامه‌ای را بیابند، کد برنامه را به گونه‌ای تغییر می‌دهند که در صورت اجرای مجدد آن برنامه، ویروس فعال شود. این کار بارها و بارها تکرار می‌شود تا جائیکه ویروس‌ها در سراسر سیستم و احتمالاً در سیستم‌های دیگری که در ارتباط با این برنامه آلوده هستند، منتشر شوند.



ویروس‌های بخش راه انداز

ویروس بخش راه انداز (یا boot sector virus)، بخش راه انداز یک دیسک سخت را تحت تاثیر قرار می‌دهد که در واقع یک بخش بسیار حیاتی و مهم است. بخش راه انداز جایی است که تمام اطلاعات مربوط به درایو در آنجا ذخیره می‌شود و همچنین برنامه‌ای که امکان راه اندازی سیستم عامل را فراهم می‌سازد. این ویروس با قرار دادن کد خود در بخش راه انداز، در واقع کاری می‌کند که در هر بار راه اندازی در حافظه لود شود. ویروس راه انداز به فایل‌ها کاری ندارد، اما در عوض، دیسک‌هایی را هدف قرار می‌دهد که شامل این گونه فایل‌هاست. شاید همین مسئله باعث نابودی آنها می‌شود. طی روزهایی که برنامه‌ها در فلاپی‌ها به این طرف و آن طرف برده می‌شوند، ویروس‌های بخش راه انداز همانند آتش شعله ور منتشر می‌گردند. بهرحال، با تحولی که در CD-ROM به وجود آمد، آلوده شدن داده‌های از پیش نوشته شده در یک CD غیر ممکن گردیده است. و نهایتاً جلوی انتشار این ویروس‌ها گرفته شد.

گرچه ویروس‌های راه انداز هنوز هم وجود دارند، اما به ندرت با نرم افزارهای بدخواه عصر جدید مقایسه می‌شوند. از دیگر دلایل متداول نبودن این ویروس‌ها، این است که سیستم عامل‌های امروزی از بخش راه انداز محافظت می‌کنند، به همین دلیل است که توسعه و پیشرفت سیستم عامل ها کار دشواری است. Polyboot.B و AntiEXE نمونه‌هایی از ویروس‌های راه انداز هستند.



ویروس‌های چند بخشی

ویروس‌های چند بخشی (یا multipartite)، ترکیبی از ویروس‌های بخش راه انداز و ویروس‌های فایل هستند. این ویروس‌ها از طریق رسانه‌های آلوده وارد می‌شوند و در حافظه مستقر می‌گردند. سپس به بخش راه انداز درایو سخت می‌روند. این ویروس در آنجا فایل‌های اجرایی موجود در درایو سخت را آلوده می‌کند و در سراسر سیستم منتشر می‌گردد. امروزه عملاً تعداد ویروس‌های چند بخشی زیاد نیست. اما این ویروس‌ها در اوج شکوفایی خود، به واسطه توانایی شان در ترکیب تکنیک‌های آلوده مختلف، مشکلات اساسی را به وجود آوردند.از جمله ویروس‌های معروف چند بخشی می توان از Ywinz نام برد.
یک ویروس ایمیل می تواند فرمی از یک ویروس ماکرو باشد که خود را در تمام تماس‌های موجود در کتابچه آدرس ایمیل میزبان منتشر می‌سازد

ویروس‌های ماکرو

ویروس‌های ماکرو فایل‌هایی را آلوده می کنند که با استفاده از برنامه‌های کاربردی و یا برنامه‌های اصلی شامل ماکرو، ایجاد می‌شوند. این برنامه‌ها شامل اسناد Microsoft Office همچون اسناد Word، صفحه گسترده‌های Excel، فایلهای Power Point، بانک‌های اطلاعاتی Access و فایل‌های برنامه کاربردی همچون AmiPro، Corel Draw و غیره هستند.

از آنجائی که ویروس‌های ماکرو به زبان برنامه کاربردی نوشته می‌شوند و نه به زبان سیستم عامل، در نتیجه platform – independent هستند (یعنی وابسته به سیستم عامل نیستند) و می‌توانند تا زمانی که برنامه کاربردی مورد نیاز را اجرا می‌کنند در ویندوز، مکینتاش و هر سیستم عامل دیگری منتشر شوند. با افزایش توانایی ماکرو در برنامه‌های کاربردی، و احتمال انتشار آلودگی‌ها در سراسر شبکه، این ویروس‌ها تهدیداتی جدی به شمار می‌آیند. اولین ویروس مایکرو در ارتباط با Microsoft Word نوشته شد و در آگوست 1995 کشف گردید. امروزه، هزاران ویروس ماکرو وجود دارند که از نمونه‌های آن می‌توان به Melissa.A، Relax و Bablas اشاره کرد.



ویروس‌های شبکه

این نوع ویروس می‌تواند به سرعت در سراسر یک Local Area Network (LAN) یا حتی سراسر اینترنت منتشر شود. این ویروس معمولاً، از طریق منابع مشترک، همچون درایوهای مشترک و فولدرهای مشترک تکثیر می‌گردد. زمانیکه این ویروس سیستم جدید را آلوده می‌کند، با جستجوی شبکه برای یافتن سیستم‌های آسیب پذیر دیگر، اهداف بالقوه را جستجو می‌نماید. زمانیکه سیستم آسیب پذیر جدید یافته شد، ویروس شبکه، سیستم دیگر را آلوده می‌کند و بنابراین در سراسر شبکه گسترش می‌یابد. از معروف‌ترین ویروس‌های شبکه می‌توان به Nimda و SQL Slammer اشاره کرد.



ویروس‌های ایمیل

یک ویروس ایمیل می‌تواند فرمی از یک ویروس ماکرو باشد که خود را در تمام تماس‌های موجود در کتابچه آدرس ایمیل میزبان منتشر می‌سازد. اگر هر یک از دریافت کنندگان ایمیل ضمیمه ایمیل آلوده را باز کنند. این ویروس در تماس‌های کتابچه آدرس میزبان جدید پخش می‌شود و سپس تا آنجا پیش می‌رود که خود را به تمام آن تماس‌ها ارسال می‌داد. امروزه، ویروس‌های ایمیل می‌توانند میزبان‌ها را آلوده کنند. حتی اگر ایمیل آلوده در سرویس گیرنده نامه از قبل به نمایش در بیاید. یکی از مخرب‌ترین و متداول ترین نوع ویروس‌های ایمیل، ویروس LOVE YOU است.

ویروس‌ها می‌توانند به روش‌های مختلف کامپیوتر شما را آلوده کنند یا به صورت غیر فعال در آن باقی بمانند. به هر حال، چه فعال باشند و چه غیر فعال، وجود ویروس در سیستم شما خطرناک است و باید سریعاً با آن برخورد کنید.



در قسمت دوم این مقاله به معرفی سایر نرم‌افزارهای بدخواه می‌پردازیم از قبیل تروجان‌ها، کرم‌‌ها و....



منبع: ماهنامه رایانه

مطالب مرتبط:

عجیب‌ترین ویروس‌های سال 2007

به نرم‌افزار امنیتی خود اطمینان دارید؟

آماری از آسیب پذیری ضد ویروس ‌ها

اهمیت رنگ در طراحی وب

اهمیت رنگ در طراحی وب

:ما در هنگام صحبت با دیگران علاوه بر حرف زدن کارهای دیگری نیز مانند خندیدن ، اشاره کردن ، نگاه کردن ، عصبانی شدن و غیره انجام میدهیم . تمام این کار ها در ارتباط برقرار کردن ما با مخاطب تاثیر دارد و گاهی بسیاری از حرف ها را با چیزی غیر از زبان بیان میکنیم .یک صفحه وب نیز باید بتواند علاوه بر انتقال مطالب ، احساس طراح وب آن صفحه را نیز بیان کند . این کار را رنگ ها در طراحی وب انجام میدهند . حس خشم ، محبت ، شادی و حتی اعتماد از طریق رنگ ها به بیننده منتقل میشود .


رنگ ها و معانی آنها :
رنگسبز و سفید با هم ترکیب مناسبی بوجود می آورند . اما در ژاپن یک میخک صد پر سفید نشان مرگ است و در چین کلاه سبز به معنای خیانت یک زن به شوهرش معنی میدهد . کلاه سبز با میخک سفید نشان زیبایی برای لوگوی یک شرکت نمیتواند باشد . گرچه سبز رنگ آرامش بخش است ( بهمین دلیل در بیمارستان ها استفاده میشود ) و در ضمن رنگ سبز راحت تر از بقیه رنگ ها در چشم انسان آنالیز میشود . ترکیب های گوناگون رنگ سبز معانی گوناگونی میدهد . ترکیب سبز و زرد کمترین طرفدار را بین بینندگان دارد .

قرمزبرای افزایش فشار خون و سرعت ضربان قلب استفاده میشود . افرادی که در محیط قرمز کار میکنند معمولا سریعتر کار میکنند ، اما اشتباهاتشان در کار بیش از دیگران است . این رنگ امیال درونی مثل اشتها ، بی قراری و تنش عصبی را افزایش میدهد . ایجاد یک سایت با دو رنگ آبی کمرنگ و قرمز کمرنگ ایده بسیار ضعیفی است .رنگ قرمز ملایم طولانی ترین طول موج را داراست و آبی ملایم کوتاه ترین را . هنگام نگاه کردن انسان به این دو رنگ ، لنز چشم برای تنظیم زوم تغییر اندازه میدهد . اما چون فرکانس های رنگی این دو رنگ با هم خیلی تفاوت دارد باعث خستگی چشم و ایجاد سردرد برای بیننده میشود .

سایت هایی که از از سایه های گوناگونآبی یا رنگآبی و سفید استفاده میکنند بیشتر از بقیه ، مردم پسند بنظر می آیند . چرا ؟ آبی آرامش ، استواری ، امید داشتن و دانایی و بخشندگی را عرضه میدارد . مردم ذاتا به سایت های آبی رنگ سریعتر اعتماد میکنند . متن هایآبی رنگ بیشتر در ذهن مردم به یاد میماند . ترکیبآبی و سفید وبنفش نجابت و اصالت را در ذهن انسان میسازد .

خدا را شکر که سایت های زرد رنگ زیاد نیستند . با وجود اینکه رنگ زرد نشان از جمع شدگی و تمرکز است ، اما بسیار سخت و مشکل در چشم آنالیز میشود . رنگ اطاق را زرد کنید: نتیجه این میشود که بچه ها گریه بیشتری میکنند و بزرگتر ها سریعتر عصبانی میشوند. رنگ زرد یک رنگ حسی و چشم فریب است و استفاده آن در میزان کم بسیار جذاب و خوش دید خواهد بود .

بذار کمی دربارهنارنجی حرف بزنیم ،نارنجی باعث میشه که اجناس گرون قیمت در نظر افراد مناسب و خوب جلوه کند . نارنجی روشن تر سخت تر در چشم دیده میشود . و به عنوان متن ها و بک گراند صفحه پیشنهاد نمیشود . مقدار کمی نارنجی کمرنگ میتونه کمک کنه که یه سایت شاد و دلچسب بسازید .


عمل و عکس العمل :
رنگ روی حس ما و ادراک ما و عکس العمل ما تاثیر میگذارد . یک بیننده با آگاهی از سایتتان وارد سایت شما شده است ، حال شما باید او را همچنان سر شوق نگه دارید .شما 8 الی 10 ثانیه وقت دارید تا او را از لحاظ بصری جذب کنید . با استفاده از رنگ شما میتوانید حس خوش آمد گویی و راحتی و اعتماد را به بیننده منتقل کنید . اگر شما گرافیک های یک سایت را تغییر دهید در اصل زبان گفتگوی تصویری آن را عوض کرده اید و بدین سان است که عکس العمل متفاوتی از بازدیدکننده سایت سر میزند.

قرار دادن یک محصول که با آب سر و کار دارد (مثل لباس شنا و ... ) در زمینه بنفش و نارنجی قدرت فروش آن را کاهش میدهد . رنگ های بنفش و نارنجی بطور سریع با آب و طبیعت ارتباط ندارند و یک ادراک غلط به بیننده منتقل میکنند . قرار دادن همان محصول در رنگ آبی یا سبز باعث افزایش جذابیت آن محصول میشود .سایت هایی که اصطلاحا سایت هایرنگینکمانی هستند و از همه جور رنگ در هم استفاده کرده اند کمترین زمان بازدید توسط بیننده ها را دارند و بیننده خیلی سریع ازین سایت ها خارج میشود . زیرا چشم برای دیدن رنگ های گوناگون زوم های گوناگونی میکند و زود خسته میشود . (سایت هایی که رنگ سفید در آنها غالب است و مقدار خیلی کمی از دیگر رنگ ها در آن در بخش های گوناگون دیده میشود جزو این دسته نمیشوند ) . هر چه تعدد رنگ ها کم شود مدت زمان ماندن بازدید کننده در صفحه زیاد میشود . یک نکته در استفاده از رنگ های گوناگون اینه که حداکثر از 5 رنگ استفاده کنید و آنها را همگی از رنگ های گرم یا سرد استفاده کنید و زمینه را سفید بگذارید . این کار چشم ها را خسته نمیکند و سایت های کودکان که میخواهند با استفاده از رنگ های گوناگون محیط شادیرا ایجاد کنند اگر ازاین روش استفاده کنند فروش بهتری دارند .


رنگ های گرم و سرد :

رنگ های گرم تشکیل شده اند از : زرد ، نارنجی ، قهوه ای ، زرد-سبز و نارنجی- قرمز . یعنی رنگ هایی که با پاییز در تعامل هستند . بطور کلی رنگ های گرم گرایش به هیجان و تکاپو دارند . بسیاری از مردم مقدار کم از این رنگ ها را می پسندند . بنفش و سبز رنگ های واسط هستند که نه گرم و نه سردند و وابسته به میزان رنگ قرمز یا زردی هستند که در رابطه با رنگ آبی در آنها بکار رفته است . اگر رنگ آبی آن کم تر باشد بیشتر شبیه رنگ های گرم بنظر میرسد .

رنگ های سرد عبارتند از : آبی ، سبز ، صورتی ها ، بنفش ها ، آبی-سبز ها ، سرخابی ها و آبی-قرمز ها . رنگ هایی که بیشتر با بهار و تابستان در تعامل هستند . رنگ های سرد آرامش بخش هستند و محبوبیت بیشتری نزد مردم دارند . طراحی یک سایت با رنگ های گرم و سرد باعث گیج شدن بیننده میشود و باعث میشود سایت شلوغ و بی نظم و غیر قابل اعتماد جلوه کند . طراحان سایت معمولا متوجه نمیشوند که ترکیب رنگ هایشان گرم و سرد است . استفاده از چرخه رنگ ها مفید است . دایره رنگ رنگ های اصلی ( آبی و قرمز و زرد) و رنگ های ثانویه ( نارنجی و سبز و بنفش) را نشان میدهد . ترکیب دو رنگ اصلی یک رنگ ثانویه میسازد . تمامی رنگ ها از ترکیب سیاه و سفید با رنگ های اصلی بوجود آمده اند .

حسین شرفی - برگرفته از www.macromediax.com

خطاهای بزرگ طراحی وب

خطاهای بزرگ طراحی وب

این مطلب بخشی از مقاله 10 اشتباه برتر طراحی وب نوشته دکتر جاکوب نیسلون است.



1- نامناسب بودن امکان جست‌وجو:

چه وقت به سراغ بخش جست‌وجوی سایت‌ها می‌روید؟ حتما زمانی که نتوانید به راحتی اطلاعات مورد نظرتان را پیدا کنید. کاربران هم از همین روش استفاده می‌کنند و هنگامی به سراغ بخش جستجوی سایت شما می‌روند که نتوانند از طریق راهنمای صفحه به اطلاعاتی که می‌خواهند دست پیدا کنند.



2- خوانندگان وب و فایل‌های pdf

خوانندگان وب از فایل‌های pdf دل خوشی ندارند. تصور کنید به‌ سختی مشغول جست‌وجو و گشت زدن در وب هستید که ناگهان به یک فایل pdf می‌رسید و فاجعه رخ می‌دهد؛ فشردگی خطوط، مشکلات نرم‌افزاری، از دست دادن فرصت جست‌وجو و گم کردن مسیر جستجو از مواردی است که فایل‌ PDF را کابوس خوانندگان وب می‌کند.

پس این شعار را فراموش نکنید: خداحافظ حروف و صفحه‌های چاپی و سلام فونت‌های لاغر و ریز.



3- تغییر نکردن رنگ لینک‌های دیده شده

برای کاربران آنلاین همیشه مهم است که چه لینکی را دیده‌اند؟ چه لینکی را می‌بیینند؟ و چه لینکی را می‌توانند ببینند.

لینک‌ها کلید اساسی راهنمایی فرد به مطلب مورد نظرش است. پس خیلی مهم است که تفاوت رنگ بین لینک‌های دیده شده و دیده نشده وجود داشته باشد.

فراموش نکنید آن‌ها انتظار دارند بدانند وقتی روی بخشی که لینک شده کلیک کردند به کجا می‌رود و چه مطلب و یا بخشی را می‌بینند.
دنیای www

4- متن‌هایی که قابل اسکن چشمی نباشند(درک شوندگی‌ در یک نگاه)

دیواری از تکست مقابل چشمان خسته کاربر وب، تزریق تجربه مرگ‌آوری به دنیای تعاملی اینترنت است. بهتر است بدانید که چگونه برای وب بنویسید.

نوشتن برای وب و نوشتن برای رسانه‌های چاپی کاملا متفاوت است:

میان‌تیترها، بولت‌ها، کلید‌واژه‌های برجسته، پاراگراف‌های کوتاه، هرم وارونه، ساده نویسی و بی طمطراق و بدون بازاریابی نوشتن از نکاتی هستند که شما باید برای وب‌نویسی در نظر داشته باشید.[الگوی خواندن صفحات وب این است: F]



5- استفاده از فونت‌های ثابت

مشکل بیشتر وب سایت‌ها وجود فونت‌های ثابت است. فونت‌هایی لاغر و ریز که برای خیلی‌ها خوانا نیستند. آمار نشان می‌دهد که تا سال 2004 حدود 9 میلیون نفر با سن بالای 65 سال از اینترنت استفاده می‌کردند. پس چطور ‌می‌توانند فونت‌های ریز شما صفحه شما را بخوانند؟



6- عنوان صفحه

کاربران جدید بیشتر از طریق جست‌وجو در موتوهای جست‌وجو به سایت شما می‌رسند. عنوان صفحه که با تگ همراه هستند معمولا در نتایج صفحات جست‌وجو (SERP) قابل کیلک هستند. این موتوها معمولا تا 66 کارکتر اول عنوان صفحه را نشان می‌دهند.<br><br>فراموش نکنید که این عنوان صفحه است که در لیست سایت‌های محبوب کاربر(Favorites) ذخیره می‌شود. درضمن هیچگاه عنوان صفحه را با کلماتی مثل (the) یا (welcome to) شروع نکنید. این کار باعث می‌شود عنوان سایت شما به ناچار در زیر کلمات T و W در Favorites ذخیره شود.<br><br>عنوان سایت باید دقیقا با کلماتی شروع شود که هدف اصلی وب سایت شماست. کلماتی که کاربران در هنگام جست‌وجو از آن استفاده می‌کنند.<br><br>از طرف دیگر به کاربرانی فکر کنید که حرفه‌ای هستند و با چند پنجره مختلف کار می‌کنند. بنابراین سعی کنید که با کوتاه‌ترین کلمات عنوان سایت خودتان را نشان دهید تا در میان انبوه پنجره‌های کاربر راحت‌تر دیده شود.<br>خطاهای بزرگ طراحی وب<br><br>7- هر چیزی که شکل تبلیغات باشد<br><br>درنظر داشته باشید که کاربران وب معمولا هر چیزی که شکل تبلیغ دارد، رد می‌کنند و وقتی که کاربر پنجره‌ای را به این دلیل بست دیگر به جزییات آن پنجره فکر نمی‌کند.<br><br>بنابراین بهترین راه این است که از طراحی‌هایی که به شکل تبلیغات عرضه می‌شوند، دوری کنید.<br><br> دلایل محکمی برای این نظر وجود دارد:<br><br>• banner blindness: این بدان معناست که کاربران هرگز مسیر نگاهشان را بروی آگهی‌ها و یا حتی هر چیزی که شکل آن‌ها باشد نگه نمی‌دارند.<br><br>• animation avoidance: کاربران از هربخش چشمک زن و یا متن‌های فلش براحتی می‌گذرند<br><br>• pop-up purges: کاربران قبل از باز شدن کامل هر پنجره pop-up آن را می بندند. تازه اگر pop-up blocker نداشته باشند.<br><br> <br><br>8- حمله به طراحی پایدار<br><br>پایداری طراحی بزرگترین اصل در کاربردپذیری صفحات وب است. هنگامی که کاربران سایت شما از پایداری طراحی شما مطمئن باشند دیگر نگران این نیستند که چه اتفاقی در آینده می افتند چون آن‌ها می دانند چطور تجربه‌های جدید بروی وب سایت شما شکل می‌گیرد.<br><br> <br><br>9- باز شدن پنجره جدید<br><br>بازشدن پنجره جدید مثل کثیف کردن نمایشگر کاربر است. منصفانه نیست وقتی که طراحان از این روش برای حفظ کاربر بروی وب سایت خودشان استفاده می‌کنند.<br><br> شکست را قبول کنید و به جای این کار اجازه دهید اگر بروی لینک شما کلیک شد و چیز بدرد بخوری نداشتید بتوان با زدن دکمه برگشت به مسیر قبلی جست‌وجو برگشت. کاربران اصلا از این روش استقبال نمی‌کنند به خصوص اگر از نمایشگر‌های کوچک استفاده کنند بعد از چند کلیک بروی لینک‌های سایت شما دیگر نمی‌توانند به صفحه‌ای که از اول کلیک کرده بودند برگردند.<br><br>لینک‌ها باید درست در همان صفحه باز شوند. اگر فردی خواست که لینکی را در صفحه جدیدی ببیند می‌تواند از دستور open in new window در مرورگر خودش استفاده کند.<br><br> <br><br>10- جواب ندادن به سوال کاربر<br><br>هدف نهایی همه وب سایت ها کاربران هستند. آن‌ها برای دیدن وب سایت شما دلیل دارند. اما تعداد بی شماری از وب سایت‌ها به خوبی پاسخ کاربران خود را نمی‌دهند.<br><br>خیلی وقت‌ها جواب بسیار ساده است اما کاربر آن را پیدا نمی‌کند چون شما به درستی آن را عرضه نکردید. گاهی توضیحات خسته کننده و زیاد شما درباره محصولات، آن‌ها را از هدفشان دور می‌کند. آن‌ها خیلی وقت ندارند که بتوانند همه چیز را بخوانند.<br><br> <br><br>منبع: همشهری آنلاین<br><br>مطالب مرتبط:<br><br>بهینه سازی سایت برای جستجوگرها<br><br>چگونه برای وب بنویسیم<br><br>چگونه امتیاز سایت خودمان را در گوگل افزایش دهیم؟ (1) - (2)<br><br>اهمیت رنگ در طراحی وب<br><br>نـُه توصیه برای طراحان ایستگاه های اینترنتی </div> <div class="post-info pt-4 mt-3 d-flex flex-column flex-sm-row align-items-center"> <div class="author-info d-flex flex-column ml-auto"> <a href="/profile/6663598588" class="author-name">همیار جوان</a> <small class="post-date">1386/12/02 ساعت 01:40</small> </div> <div class="buttons-wrapper d-flex flex-row align-items-center mt-2 mt-md-0 mr-auto mr-md-0"> <a href="/1386/12/02/post-55/#comments" class="btn p-1" title="0 نظر"> <span class="button-label">0 نظر</span> <i class="comment-icon bx bx-comment"></i> </a> </div> </div> </div> <div class="post-box p-4 "> <div class="content-wrapper"> <h2 class="post-title"> <i class="bx bxs-pin pin-icon" title="یادداشت سنجاق‌شده"></i> <a href="/1386/12/02/post-54/" class="post-title-link text-decoration-none"> نحوه بهینه سازی فایل‌ها با متغیرهای فشرده‌سازی </a> </h2> نحوه بهینه سازی فایل‌ها با متغیرهای فشرده‌سازی<br><br>متغیر فشرده‌سازی به شما امکان می‌دهد تا فشرده‌سازی و کیفیت یک تصویر را در محیط‌های مختلف اصلاح کنید. می‌توانید در اطراف یک کاراکتر یا بخشی از تصویر تمرکز کنید در حالیکه اجازه می‌دهید جزئیات قسمت‌های غیرمهم حذف شود (همانند محیط‌های زمینه یا رنگ‌های یکنواخت). در نتیجه تصویر بهینه شده و کیفیت بالایی در قسمت‌های مهم و کیفیت پائینی در قسمت‌های کم اهمیت دارد. در این کار عملی نحوه انجام فرایند فشرده‌سازی این چنینی را در فتوشاپ بررسی می‌کنیم.<br><br> باز کردن فایل در فتوشاپ <br><br> <br>نحوه بهینه سازی فایل‌ها با متغیرهای فشرده‌سازی<br><br>اولین قسمت این کار عملی شامل ایجاد یک پوشش در فتوشاپ است. بدین منظور فتوشاپ را باز کنید. سپس گزینه File\Open را انتخاب کنید. فایلی را که قصد بهینه‌سازی آن را دارید از کادر محاوره‌ای Open انتخاب کنید.<br><br> <br><br> ایجاد یک کانال جدید <br><br> <br>نحوه بهینه سازی فایل‌ها با متغیرهای فشرده‌سازی<br><br>برای باز کردن پالت Channels، گزینه Window\Channels را انتخاب کنید. پارامترها را در کادر محاوره‌ای New Channel به شکل مورد نظر تغییر دهید و برای ایجاد کانال جدید، دکمه OK را کلیک نمائید.<br><br> ایجاد پوشش <br><br> <br>نحوه بهینه سازی فایل‌ها با متغیرهای فشرده‌سازی<br><br>بطور پیش‌فرض کانال جدید تصویر را سیاه می‌کند. برای مشاهده ترکیبی کانال و تصویر به پالت Channels رفته و قابلیت مشاهده را برای تمامی کانال‌ها از جمله کانال جدیدی که ایجاد کرده‌اید، فعال کنید. در انتهای فشرده‌سازی تصویر، محیط‌های سفید کانال آلفا جزئیات بیشتری داشته و محیط‌های سیاه جزئیات کمتری خواهند داشت. برای تاکید در جزئیات تصویر می‌توانید با هر یک از ابزار نقاشی در فتوشاپ کانال را رنگ آمیزی کنید. پس از اتمام کار، قابلیت نمایش کانال alpha را در پالت Channels غیرفعال کنید.<br><br> <br><br>ذخیره فایل برای وب <br><br> <br>نحوه بهینه سازی فایل‌ها با متغیرهای فشرده‌سازی<br><br>گزینه File\Save For Web را برای باز شدن کادر محاوره‌ای Save For Web انتخاب کنید. در صورت داشتن پوشش، گزینه‌ای برای باز کردن فایل از طریق برنامه Image Ready و بهینه سازی آن در اختیار دارید.<br><br> <br><br>برای فایل‌های JPEG <br><br> <br>نحوه بهینه سازی فایل‌ها با متغیرهای فشرده‌سازی<br><br>در کادر محاوره‌ای Save For Web از منوی Optimized File Format گزینه JPEG را انتخاب کنید. آیکون کنار فیلد Quality را برای باز شدن کادر محاوره‌ای Modify Quality Setting انتخاب کنید. از منوی کشویی، کانالی را که در قسمت 2 این کار عملی ایجاد کرده‌اید، انتخاب کنید. در حالیکه گزینة Preview انتخاب شده است، برای تعیین میزان حداقل و حداکثر تنظیمات کیفیت، نوار لغزنده را جابجا کنید. به خاطر داشته باشید که محیط‌های کانال سفید متناظر با تنظیمات حداکثر و محیط‌های سیاه رنگ مربوط به تنظیمات حداقل هستند. در پایان OK را کلیک نمائید.<br><br> <br> برای فایل‌های GIF <br><br> <br>نحوه بهینه سازی فایل‌ها با متغیرهای فشرده‌سازی<br><br>در کادر محاوره‌ای Save For Web ، از منوی Optimized File Format گزینه GIF را انتخاب کنید و تنظیمات مورد نظر برای GIF را تعیین نمائید. آیکون کنار فیلد lossy را کلیک کنید تا کادر محاوره‌ای Modify Lossiness Setting باز شود. با استفاده از مطالب عنوان شده در کارهای عملی قبل، تنظیمات مربوطه به Dither، Lossy و Colors را اعمال کرده و در پایان دکمة OK را کلیک نمائید.<br><br> <br><br> * توجه *<br><br>فایل‌های PNG را فراموش نکنید<br><br>از کانال‌‌ها می‌توانید برای تغییر کیفیت فایل PNG-8 نیز استفاده کنید. برای اصلاح مقادیر Lossy و Dither می‌توانید مرحله 6 را برای این فایل‌ها نیز انجام دهید </div> <div class="post-info pt-4 mt-3 d-flex flex-column flex-sm-row align-items-center"> <div class="author-info d-flex flex-column ml-auto"> <a href="/profile/6663598588" class="author-name">همیار جوان</a> <small class="post-date">1386/12/02 ساعت 01:38</small> </div> <div class="buttons-wrapper d-flex flex-row align-items-center mt-2 mt-md-0 mr-auto mr-md-0"> <a href="/1386/12/02/post-54/#comments" class="btn p-1" title="0 نظر"> <span class="button-label">0 نظر</span> <i class="comment-icon bx bx-comment"></i> </a> </div> </div> </div> <div class="pagination-wrapper row align-items-center justify-content-between"> <div class="col-auto flex-grow-1"> <nav aria-label="Page navigation"> <ul class="pagination"> <li class="page-item disabled d-none d-md-block"> <div class="total-counter page-link">130 <span id="total-label"></span></div> </li> <li class="page-item d-none d-md-block"> <a class="page-link" href="/1386/12/page/1" title="صفحه‌ی 1">1</a> </li> <li class="page-item active disabled d-none d-md-block"> <a class="page-link" disabled="disabled">...</a> </li> <li class="page-item d-none d-md-block"> <a class="page-link" href="/1386/12/page/7" title="صفحه‌ی 7">7</a> </li> <li class="page-item d-none d-md-block"> <a class="page-link" href="/1386/12/page/8" title="صفحه‌ی 8">8</a> </li> <li class="page-item active disabled"> <a class="page-link" disabled="disabled"><span class="d-md-none">صفحه</span> 9</a> </li> <li class="page-item d-none d-md-block"> <a class="page-link" href="/1386/12/page/10" title="صفحه‌ی 10">10</a> </li> <li class="page-item d-none d-md-block"> <a class="page-link" href="/1386/12/page/11" title="صفحه‌ی 11">11</a> </li> <li class="page-item active disabled d-none d-md-block"> <a class="page-link" disabled="disabled">...</a> </li> <li class="page-item d-none d-md-block"> <a class="page-link" href="/1386/12/page/13" title="صفحه‌ی 13">13</a> </li> </ul> </nav> </div> <div class="col-2 col-md-1"> <a href="/1386/12/page/8" class="pre-btn btn btn-primary shadow-sm" title="صفحه‌ی قبلی"> <i class="bx bx-chevron-right"></i> </a> </div> <div class="col-2 col-md-1 text-left mr-2"> <a href="/1386/12/page/10" class="next-btn btn btn-primary shadow-sm" title="صفحه‌ی بعد"> <i class="bx bx-chevron-left"></i> </a> </div> </div> </div> </div> </div> <script> var sidebarButton = document.getElementById("sidebar-button"), sidebar = document.getElementById("sidebar"); sidebarButton.addEventListener("click", function (event) { event.stopPropagation(); document.body.setAttribute("data-scr", window.scrollY); document.body.style.top = "-" + window.scrollY + "px"; document.body.classList.add("menu-open"); sidebar.classList.add("reveal"); }) sidebar.addEventListener("click", function (event) { event.stopPropagation(); }) document.body.addEventListener("click", function () { if (document.body.classList.contains("menu-open")) { document.body.classList.remove("menu-open"); window.scrollTo(0, document.body.getAttribute("data-scr")); sidebar.classList.remove("reveal"); } }) blogsky.ajax.onPollVoteBegin = function (data) { document.getElementById("submit-vote-button-" + data.id).setAttribute("disabled", "disabled"); document.getElementById("submit-vote-button-" + data.id).classList.add("loading"); } blogsky.ajax.onPollVoteSuccess = function (data) { document.getElementById("poll-vote-" + data.id).innerHTML = data.data; } blogsky.ajax.onPollVoteFailure = function (data) { document.getElementById("submit-vote-button-" + data.id).removeAttribute("disabled"); document.getElementById("submit-vote-button-" + data.id).classList.remove("loading"); var pollVoteErrorMessage = document.getElementById("poll-vote-error-message-" + data.id); pollVoteErrorMessage.innerHTML = data.error; pollVoteErrorMessage.style.display = "block"; setTimeout(function () { pollVoteErrorMessage.style.display = "none"; }, 5000); } blogsky.ajax.onPollResultBegin = function (data) { document.getElementById("poll-results-button-" + data.id).setAttribute("disabled", "disabled"); document.getElementById("poll-results-button-" + data.id).classList.add("loading"); } blogsky.ajax.onPollResultSuccess = function (data) { document.getElementById("poll-vote-" + data.id).style.display = "none"; document.getElementById("poll-result-" + data.id).innerHTML = data.data; } blogsky.ajax.onPollResultFailure = function (data) { var pollVoteErrorMessage = document.getElementById("poll-vote-error-message-" + data.id); pollVoteErrorMessage.innerHTML = data.error; pollVoteErrorMessage.style.display = "block"; setTimeout(function () { pollVoteErrorMessage.style.display = "none"; }, 5000); } blogsky.ajax.onPollResultComplete = function (data) { document.getElementById("poll-results-button-" + data.id).removeAttribute("disabled"); document.getElementById("poll-results-button-" + data.id).classList.remove("loading"); } if (window.location.href.indexOf("/post-") > -1) { window.onscroll = function () { var articleElement = document.querySelector(".post-box"); var currentState = document.body.scrollTop || document.documentElement.scrollTop; var pageHeight = articleElement.scrollHeight; // var pageHeight = document.documentElement.scrollHeight - document.documentElement.clientHeight; var scrollStatePercentage = (currentState / pageHeight) * 100; document.querySelector(".reading-progress").setAttribute("value", scrollStatePercentage); if ((window.innerHeight + window.scrollY) >= document.body.offsetHeight) { document.querySelector(".reading-progress").setAttribute("value", 100); } } } if (document.getElementById("total-label")) { if (/^\/\d{4}\/\d{2}\/\d{2}\/post-\d+.*/i.test(window.location.pathname)) { document.getElementById("total-label").innerHTML = "نظر"; } else if (window.location.pathname.indexOf("/dailylink") == 0) { document.getElementById("total-label").innerHTML = "لینک"; } else if (window.location.search.indexOf("?q=") > -1) { document.getElementById("total-label").innerHTML = "نتیجه"; } else if (window.location.pathname == "" || window.location.pathname == "/" || window.location.pathname.indexOf("/page/") == 0 || window.location.pathname.indexOf("/posts") == 0 || window.location.pathname.indexOf("/category/") == 0 || window.location.pathname.indexOf("/tag/") == 0 || window.location.pathname.indexOf("/author/") == 0 || /^\/\d{4}(\/\d{2})?(\/\d{2})?/i.test(window.location.pathname)) { document.getElementById("total-label").innerHTML = "یادداشت"; } else { document.getElementById("total-label").innerHTML = "نظر"; } } //more (function (global, factory) { typeof exports === "object" && typeof module !== "undefined" ? module.exports = factory() : typeof define === "function" && define.amd ? define(factory) : (global = global || self, global.shave = factory()); }(this, function () { "use strict"; function shave(target, maxHeight) { var opts = arguments.length > 2 && arguments[2] !== undefined ? arguments[2] : {}; if (!maxHeight) throw Error("maxHeight is required"); var els = typeof target === "string" ? document.querySelectorAll(target) : target; if (!els) return; var character = opts.character || "…"; var classname = opts.classname || "js-shave"; var spaces = typeof opts.spaces === "boolean" ? opts.spaces : true; var charHtml = "<span class=\"js-shave-char\">".concat(character, "</span>"); if (!("length" in els)) els = [els]; for (var i = 0; i < els.length; i += 1) { var el = els[i]; var styles = el.style; var span = el.querySelector(".".concat(classname)); var textProp = el.textContent === undefined ? "innerText" : "textContent"; // If element text has already been shaved if (span) { el.removeChild(el.querySelector(".js-shave-char")); el[textProp] = el[textProp]; } var fullText = el[textProp]; var words = spaces ? fullText.split(" ") : fullText; if (words.length < 2) continue; var heightStyle = styles.height; styles.height = "auto"; var maxHeightStyle = styles.maxHeight; styles.maxHeight = "none"; if (el.offsetHeight <= maxHeight) { styles.height = heightStyle; styles.maxHeight = maxHeightStyle; continue; } var max = words.length - 1; var min = 0; var pivot = void 0; while (min < max) { pivot = min + max + 1 >> 1; el[textProp] = spaces ? words.slice(0, pivot).join(" ") : words.slice(0, pivot); el.insertAdjacentHTML("beforeend", charHtml); if (el.offsetHeight > maxHeight) max = spaces ? pivot - 1 : pivot - 2; else min = pivot; } el[textProp] = spaces ? words.slice(0, max).join(" ") : words.slice(0, max); el.insertAdjacentHTML("beforeend", charHtml); var diff = spaces ? " ".concat(words.slice(max).join(" ")) : words.slice(max); var shavedText = document.createTextNode(diff); var elWithShavedText = document.createElement("span"); elWithShavedText.classList.add(classname); elWithShavedText.style.display = "none"; elWithShavedText.appendChild(shavedText); el.insertAdjacentElement("beforeend", elWithShavedText); styles.height = heightStyle; styles.maxHeight = maxHeightStyle; } } return shave; })); shave(".collapsable", 25, { character: "<button class=\"btn btn-sm btn-link p-0 mr-1 d-inline\" style=\"cursor:pointer\"><small>ادامه...<small></button>" }); document.querySelector(".collapsable").addEventListener("click", function () { if (this.querySelector(".js-shave")) { this.querySelector(".js-shave-char").remove(); this.textContent += this.querySelector(".js-shave").textContent; } }); //Parallax (function (n, h) { "function" === typeof define && define.amd ? define([], h) : "object" === typeof module && module.exports ? module.exports = h() : n.Rellax = h() })("undefined" !== typeof window ? window : global, function () { var n = function (h, p) { var a = Object.create(n.prototype), l = 0, r = 0, k = 0, t = 0, c = [], u = !0, B = window.requestAnimationFrame || window.webkitRequestAnimationFrame || window.mozRequestAnimationFrame || window.msRequestAnimationFrame || window.oRequestAnimationFrame || function (a) { return setTimeout(a, 1E3 / 60) }, q = null, C = window.cancelAnimationFrame || window.mozCancelAnimationFrame || clearTimeout, D = window.transformProp || function () { var a = document.createElement("div"); if (null === a.style.transform) { var b = ["Webkit", "Moz", "ms"], e; for (e in b) if (void 0 !== a.style[b[e] + "Transform"]) return b[e] + "Transform" } return "transform" }(); a.options = { speed: -2, center: !1, wrapper: null, relativeToWrapper: !1, round: !0, vertical: !0, horizontal: !1, callback: function () { } }; p && Object.keys(p).forEach(function (d) { a.options[d] = p[d] }); h || (h = ".rellax"); var m = "string" === typeof h ? document.querySelectorAll(h) : [h]; if (0 < m.length) { a.elems = m; if (a.options.wrapper && !a.options.wrapper.nodeType) if (m = document.querySelector(a.options.wrapper)) a.options.wrapper = m; else { console.warn("Rellax: The wrapper you're trying to use doesn't exist."); return } var w = function () { for (var d = 0; d < c.length; d++)a.elems[d].style.cssText = c[d].style; c = []; r = window.innerHeight; t = window.innerWidth; x(); for (d = 0; d < a.elems.length; d++) { var b = a.elems[d], e = b.getAttribute("data-rellax-percentage"), g = b.getAttribute("data-rellax-speed"), h = b.getAttribute("data-rellax-zindex") || 0, l = b.getAttribute("data-rellax-min"), n = b.getAttribute("data-rellax-max"), v = a.options.wrapper ? a.options.wrapper.scrollTop : window.pageYOffset || document.documentElement.scrollTop || document.body.scrollTop; a.options.relativeToWrapper && (v = (window.pageYOffset || document.documentElement.scrollTop || document.body.scrollTop) - a.options.wrapper.offsetTop); var f = a.options.vertical ? e || a.options.center ? v : 0 : 0, k = a.options.horizontal ? e || a.options.center ? a.options.wrapper ? a.options.wrapper.scrollLeft : window.pageXOffset || document.documentElement.scrollLeft || document.body.scrollLeft : 0 : 0; v = f + b.getBoundingClientRect().top; var m = b.clientHeight || b.offsetHeight || b.scrollHeight, p = k + b.getBoundingClientRect().left, q = b.clientWidth || b.offsetWidth || b.scrollWidth; f = e ? e : (f - v + r) / (m + r); e = e ? e : (k - p + t) / (q + t); a.options.center && (f = e = .5); g = g ? g : a.options.speed; e = y(e, f, g); b = b.style.cssText; f = ""; 0 <= b.indexOf("transform") && (f = b.indexOf("transform"), f = b.slice(f), f = (k = f.indexOf(";")) ? " " + f.slice(11, k).replace(/\s/g, "") : " " + f.slice(11).replace(/\s/g, "")); c.push({ baseX: e.x, baseY: e.y, top: v, left: p, height: m, width: q, speed: g, style: b, transform: f, zindex: h, min: l, max: n }) } u && (window.addEventListener("resize", w), u = !1); z() }, x = function () { var d = l, b = k; l = a.options.wrapper ? a.options.wrapper.scrollTop : (document.documentElement || document.body.parentNode || document.body).scrollTop || window.pageYOffset; k = a.options.wrapper ? a.options.wrapper.scrollLeft : (document.documentElement || document.body.parentNode || document.body).scrollLeft || window.pageXOffset; a.options.relativeToWrapper && (l = ((document.documentElement || document.body.parentNode || document.body).scrollTop || window.pageYOffset) - a.options.wrapper.offsetTop); return d != l && a.options.vertical || b != k && a.options.horizontal ? !0 : !1 }, y = function (d, b, e) { var c = {}; d = 100 * e * (1 - d); b = 100 * e * (1 - b); c.x = a.options.round ? Math.round(d) : Math.round(100 * d) / 100; c.y = a.options.round ? Math.round(b) : Math.round(100 * b) / 100; return c }, A = function () { x() && !1 === u && z(); q = B(A) }, z = function () { for (var d, b = 0; b < a.elems.length; b++) { d = y((k - c[b].left + t) / (c[b].width + t), (l - c[b].top + r) / (c[b].height + r), c[b].speed); var e = d.y - c[b].baseY, g = d.x - c[b].baseX; null !== c[b].min && (a.options.vertical && !a.options.horizontal && (e = e <= c[b].min ? c[b].min : e), a.options.horizontal && !a.options.vertical && (g = g <= c[b].min ? c[b].min : g)); null !== c[b].max && (a.options.vertical && !a.options.horizontal && (e = e >= c[b].max ? c[b].max : e), a.options.horizontal && !a.options.vertical && (g = g >= c[b].max ? c[b].max : g)); a.elems[b].style[D] = "translate3d(" + (a.options.horizontal ? g : "0") + "px," + (a.options.vertical ? e : "0") + "px," + c[b].zindex + "px) " + c[b].transform } a.options.callback(d) }; a.destroy = function () { for (var d = 0; d < a.elems.length; d++)a.elems[d].style.cssText = c[d].style; u || (window.removeEventListener("resize", w), u = !0); C(q); q = null }; w(); A(); a.refresh = w; return a } console.warn("Rellax: The elements you're trying to select don't exist.") }; return n }); new Rellax(".rellax"); </script> </body> </html> <script> (function (i, s, o, g, r, a, m) { i['GoogleAnalyticsObject'] = r; i[r] = i[r] || function () { (i[r].q = i[r].q || []).push(arguments) }, i[r].l = 1 * new Date(); a = s.createElement(o), m = s.getElementsByTagName(o)[0]; a.async = 1; a.src = g; m.parentNode.insertBefore(a, m) })(window, document, 'script', '//www.google-analytics.com/analytics.js', 'ga'); ga('create', 'UA-40870092-3', 'auto'); ga('send', 'pageview'); </script>